2010. szeptember 17., péntek

Naruto vs Bleach vs One PiecexD

Kezdjük azzal, hogy Spoiler veszély!

Nos, a lényeg, mint egyszerű parasztember össze fogom hasonlítani a One Piece-t, a Bleach-et és a Narutót.
Szerény személyem először a Narutót látta, majd a Bleach-et és a One Piece-t.

Első benyomásom:

Narutót mikor először láttam, mondom WTF? Valami őszhajú tag ujjaz hátulról egy kisgyereket... mondom Jézus!
Nézem, nézem, közben volt pár érdekes és vicces fej. Az őszhajú tag meg felidegelt, hogy milyen flegma már... Oltja a kis csákót. Azt jött Narutótól a nem veszíthetek fej, és alatta egy jó kis zene, és azon kaptam magam, hogy már jár a lábam és szurkolok a szőke hercegnek. Nem telt el 2-3 nap, és már hiányom volt, mert végignéztem az össze addig megjelent részt.

Bleach-et Seiri ajánlotta nekem, hogy nézzem meg, biztos tetszeni fog. Nos, sikeresen teljesítettem a küldetést. :D Az iskolába is elfelejtettem menni. :D Na még 1 rész, na még 1, és azt vettem észre, hogy vége a 2. órának is. :D
Első benyomásom a Bleach-ről se volt pozitív. Nyomi szörnyek, iskolai élet, egy buta nagymellű nő, és a kawaii Rukia-chuuuuuuuuuuan. <3 Bevallom, eleinte csak miatta néztem. :)

One piece-el már nagyon régóta szemeztem, de a rajzolás miatt nem mertem belekezdeni, bevallom nem tetszett.
Viszont mivel NKWT felvette, elkezdtem nézni... formáznom kellett. Eleinte nem szerettem... sőt kifejezetten utáltam. Azt Arlongos részek után itt is jött a Hiei-féle „azt vettem észre, hogy már a mangával is végeztem” érzés... XD

A nagyszerű Hiei-sama véleménye:

Először is gratulálni szeretnék Kishimoto-senseinek és Oda-senseinek. Kubonak miért nem? Nos, én mérges vagyok rá. ;)

A Bleach szerintem messze-messze elmarad régi önmagától. Gondolom, ezzel sokan egyetértenek. Nem értem, hogy egy Kubo-szintű rajztehetséggel megáldott ember, aki képes így karaktereket meg harcokat rajzolni, miért nem tud egy értelmes történetet kitalálni? A Bleach az első 50-60 részben szerintem zseniális volt. Megvolt benne a nyál, sok jó harc, látvány és történet. Mindez megfűszerezve sok érdekes karakterrel.
Nos ezt mára sikeresen elpusztította. Ginnel bebizonyította, hogy lehet egy évekig épített karaktert 2-3 rész alatt elrontani. A főszereplő pedig egy siralom. Eleinte kedveltem Ichigót, mert ahogy Zangetsu is mondta, tele van reménnyel a lelke. Azt mi lett abból, aki a végsőkig elment, hogy megmentse a barátját(?), Rukiát? Egy reményvesztett gyenge idióta, akit többször megaláztak. Na jó, nem akarom jobban megalázni, de én nagyot csalódtam benne.
Ez a Bleach legnagyobb hibája. A rossz történet megbocsájtható, viszont egy jellemtelen főszereplő nem.
A One Piece-ben és a Naruto-ban a főszereplő mindvégig megőrizte jellemét, célját és a vágyait. Hiába idióták, hiába nem normálisak, egyszerűen nem lehet nem szeretni és nem tisztelni az akaratukat. Lásd Luffy-nál az „én leszek a kalózkirály, bár mi történjen is”, míg Narutónál az „addig nem halok meg, amíg nem leszek Hokage” szöveget. Hiába kételkedtek bennük, hiába nevették ki és alázták meg őket, ők mindvégig hittek és hisznek benne.

Történet szempontjából Naruto lenyűgözött. Egyszerűen nem értem, hogy erre Kishi hogy képes. Rajta kívül ilyen összetett dolgot nem képes más megcsinálni. Találgatni is szinte értelmetlen. Chakra szokta nekem mindig mondani, miután mondok valami nagy marhaságot, hogy várj ezzel, mert Kishiről van szó, ő képes ezt megcsinálni, úgy, hogy ne lehessen belekötni. :) Igaza van, olyan hajmeresztő fordulatokat visz bele, hogy az már félelmetes. Kár ezt ragozni, aki végigolvasta a mangát, tudja miről beszélek.

One Piece igazából megint csak durva, főleg annak, aki a végén jár. :) Oda-sensei fogta, és azt mondta: „Gold Roger, One Piece, kalózkirály és Luffy”. Semmit nem tudunk, csak hogy aki megszerzi a One Piece-t az kalózkirály lesz, mint Gold Roger. Nos, a főszereplő Luffy, micsoda véletlen, pont ezt a kincset keresi... meglepő nem? :D
Oda-sensei nulláról felépített egy érdekes, érdekfeszítő történetet, amit szintén nem lehet nem szeretni. Tele meglepetésekkel, azt nem ám egyszerű jöttment dolgokkal. Úgy képzeld el, hogy ülsz és egyszer csak vááá, az állad a padlón van. :) Bár ez se elég kifejező. :D Viszont mikor mondják, hogy már a 60. résznél ismerek 3 ember Gold Roger... mondom aha.
Bleach-ben ilyet csak Aizennél mondhattam el, hogy meglepett és váratlanul ért. Viszont ezt leszámítva, semmi érdekes nem volt a dologban. Kubo soha nem vette a fáradtságot, hogy bármit jobban kifejtsen, elmagyarázzon.

Fillerekre annyit tudok mondani, hogy sima Narutóban voltak tetszetős dolgok. Néha olyan érzésem volt, hogy movienak készült a dolog. Pl. a Natsuhiboshi meg az a szellemes. A rajzolás és a történet is egyedülálló volt. Shippuban az Irukás fillert leszámítva, a többi említést se érdemel. One Piece-ben G8 jó filler jó volt, de vannak azok a Foxy-s részek, amin mindig elsírom magam, annyira tré. Viszont szeretem, mikor egy-egy szereplőt mutatnak be, egy rész erejéig. Mint Sanji főzőversenye, Usopp vs Daddy, mind érdekesre sikerült.
Bleach-ben nem is tudok jó fillert. A bountos nem lett volna rossz, csak túl hosszú lett, és a végére unalmassá vált. A többit nem is nagyon láttam. :D

Szereplők:

Nos, a Narutóban egyedüli dolog, ami miatt kicsit pikkelek Kishi-senseire, hogy sok szereplőt erősen hibernált. Viszont, mellette szóljon, hogy ennyi szereplőt nem lehet tökéletesen bemutatni. Viszont Kakashi „lesz*rom módja”, Yamato „horrorfeje” és „na már megint” kifejezései mind epic pillanat. Itt meg kell még említenem a „Sai vagyok és azt olvastam, hogy Shannaro”-t is!
Szóval, rengeteg hihetetlen egyéniséget alkotott Kishimoto-sensei. Nem akarom mindet fel sorolni, mert így is sokat írtam már. :D

Bleach-ben néha még most is fogom a fejem, hogy hogyan lehetett így megalázni egy Ukitaket, Kyourakot, Starkot... ami meg egyenesen arcon csapott, hogy „pöcsfej” Ichigo „mesterét”, vagyis Hyorit, hogy lehetett így „félbehagyni”. :)
Rengeteg vicces karaktert alkotott Kubo, sok jó és szép jellemmel. Urahara, Byakuya, Kenpachi és majd' mindegyik jelentéktelenné vált.

One Piece-ben mindenki egy retardált.:) Személyes kedvencem Usopp/Sogeking, egy hihetetlen karakter. Amit Nami/Usopp/Chopper levernek hárman, az egy életérzés. Hínárhajú vs. Macsó szakács küzdelem is iszonyatosan szórakoztató. „Brook, de hiszen már meghaltam”. :D „Szupör okéj...” ; „nem vagyok boldog te majom” ez mind mind visszatérő dolog a szereplőknél és, mindannyiszor szórakoztató is.
A többi karakter is hihetetlen. Az ellenfelek viszont sajnos túl nyomorékok. Néha már idegesítő Skypiea-ban az a dagadt pap vagy Enel... de Moria is, mind valami félelmetesen rossz. Szerencsére akadnak jobban kidolgozott ellenek is. A tengerészet néhány tisztje is szórakoztató, és a megjelenésük is félelmetes. :D Na jó, abbahagyom, mert reggelig fogok írni. :D

Aki nézi, vagy olvassa, ezeket megtapasztalta, biztos vagyok benne.
Lehet később, ha lesz rá igény és kedv, akkor írok még anime elemzést. :D Nem vagyok profi, meg blogot se írtam még, sz'al tényleg csak egy egyszerű paraszt véleménye ez.

A viszontlátásra!

Lektorálta: Chakra:)

7 megjegyzés:

  1. Remélem, sokan végigolvassák. ^^

    VálaszTörlés
  2. Én végigolvastam... éééés... tetszett! :D
    Egyetértős :)

    VálaszTörlés
  3. Én is végig olvastam és nagyon jó véleményem róla, még több ilyet várok :D
    Amúgy nagyon sok mindenben igazad van ;)

    VálaszTörlés
  4. Nem tudom ki, hogy van vele, de aki fent van a fórumon is az már a címnél tudta, hogy ez Hiei írása.
    Jó munkát a további fordításokhoz.

    VálaszTörlés
  5. Elolvastam az egészet és tetszik a véleményed, de úgy ahogy neked, nekem is ezeket csak ajánlották a Bleach-ben az első rész fogott meg amikor tér haza és kinyitja az ajtót és....:D. A one piecben nem tetszett a grafika nekem sem olyan hibásnak tűnt, de mostanra ez már eltűnt a számomra, mert a vicces jelenetek mindent visznek.Na és Naruto hát az csak jött és még mindig megy :).
    Ezért én mind3 Animét szeretem minden hibájuk ellenére, ha van :D

    VálaszTörlés
  6. Végig olvastam, és tetszett az iromány. Egyetértek főlega a Bleaches véleménnyel. pontosan ugyanezt gondolom én is róla mostanság. Szóval szívesen olvasnék még iylen blogbejegyzést.

    VálaszTörlés
  7. Hát, ha van rá igény legközelebb össze állítom a top 5+10 animemet és elemzem miért szeretem őket:D.
    Először nem értettem a címből miért lehetett tudni, hogy én írtam:D Azt le eset az xD xDDDD

    VálaszTörlés